NEWS

公式リセールサービスについて

公式リセールサービスはイベントに行けなくなった人がチケットを手放せ、行きたい人がそのチケットを定価で購入できる仕組みとなります。

本公演の公式リセールは、「AnyPASS STORE」を利用します。

【出品方法】

※出品しても必ず成立するとは限りません。
※相手を指定してのリセール出品はできません。
リセールにて販売されるチケットの「お客様情報」は非公開となり、出品者・購入者が知ることはできません。

※リセールが成立しなかった場合は、各公演「リセール終了後の毎時0分」に自動的に出品いただいたお客様にチケットが戻ります。
また、同時刻にメールでもお知らせいたします。
通知設定やドメイン指定の問題でメールが未着の場合でもチケットは返却されておりますのでアプリにてご確認をお願いいたします。
チケット代はご返金できませんので、あらかじめご了承ください。

※該当のチケットの手続き状況により、返却されたチケットが「マイイベント」に反映されるまでにお時間をいただく場合がございます。

(1)「AnyPASS」にて対象のチケットを受け取る

チケットの発券方法は下記をご参照ください。
https://anypass.jp/beginner/event.html

(2)チケットを出品する

「マイイベント」チケット一覧画面から[出品する]ボタンを押下

※リセールが可能なチケットには、出品可能期間になると、チケット一覧画面に「出品する」ボタンが表示されます。
※「出品する」ボタンが表示されていない場合、出品ができないチケットとなります。


(3)出品規約に同意して次へ

(4)チケット出品画面にて販売枚数と条件を設定し[出品する]ボタンを押下

※出品枚数はご購入枚数内で1枚単位で設定できます。
※購入者本人のチケットを出品したい場合、すべてのチケットを出品いただく必要がございます。
※出品が完了すると「マイイベント」チケット一覧画面の対象チケットに「出品中です」と表示されます。

(5)リセールが成立したチケット代金の振込先をご登録ください。登録方法はこちらをご参照ください。
https://faq.anypass.jp/anypass/detail?site=VB91N06U&category=7&id=52

※「金融機関」と「支店名」は、必ず、候補として表示された項目から選択いただく必要がございます。
※ご利用の「金融機関・支店名」をご入力いただいても候補が表示されない場合は、ご利用いただけない口座情報となります。
※ご登録の口座番号などに誤りがあり振込不能となった場合、再送金時に再送金手数料(550円)を差し引いた金額でのご入金となりますので、お間違えのないようご注意ください。
※出品は購入者様本人のみ可能です。
※リセール成立前のチケットはキャンセル可能です。キャンセル方法はこちらをご参照ください。

※「購入手続き中」となったチケットの「出品キャンセル」はできません。
https://faq.anypass.jp/anypass/detail?site=VB91N06U&category=7&id=53


その他、出品に関する詳細はこちらもご確認ください。
https://faq.anypass.jp/anypass/list?site=VB91N06U&category=7


【購入方法】

(1)スマートフォンアプリ「AnyPASS」をダウンロード及び利用登録をする

「AnyPASS STORE」でリセールされているチケットを購入するためには、「AnyPASS」の利用登録が必要となります。
ご利用のスマートフォンにスマートフォンアプリ「AnyPASS」をダウンロードの上、利用登録を行ってください。

※ダウンロード及び利用登録方法は下記をご参照ください。
https://anypass.jp/beginner/config.html

<AnyPASS 電子チケットに必要な環境>

  • スマートフォン専用アプリ「AnyPASS」のインストールが必要です。
  • iOS端末は、「SMSサービス」または「音声通話」が利用可能なスマートフォンが必要です。
  • Android端末は、「音声通話」が利用可能なスマートフォンが必要です。
  • 電話番号が050などから始まるIP電話を使った利用登録はできません。
    ※日本国内で契約の携帯電話をご利用の場合は、070、080、090で始まる携帯電話からお試しください。
  • 対応OS:iPhone→iOS14以降、Android→Android9.0以降(一部機種を除く)
    ※フィーチャーフォン(ガラケー)・パソコン・ガラホ・WindowsPhone・BlackBerry・らくらくフォンやキッズスマホなど、アプリのダウンロードに制限がある端末ではご利用いただくことができません。
  • また、ご利用にあたっては電話番号取得済みのSIMカード及びインターネットへの接続が必要です。


(2)「AnyPASS STORE」にて購入したいチケットを探す

利用登録後、スマートフォン・パソコンにて「AnyPASS STORE」でリセールされているチケットの購入が可能となります。

※チケットの購入はパソコンからも可能です。パソコンにて「AnyPASS STORE」をご利用いただく場合は、AnyPASSの利用登録時に設定いただいた、“メールアドレス”と“パスワード”でのログインが必要です。

※アプリ内「リセール」より参照される場合は、「AnyPASS STOREを確認する」ボタンを押下の上、ご確認ください。

各リセール期間より出品されたチケットがある場合はこちらからご購入いただけます。

■「AnyPASS STORE」(リセール会場)
https://store.anypass.jp/resale-list


(3)チケットを購入する

ご希望のチケットがあった場合は対象チケットを選択しお支払い
※お支払いはクレジットカードのみとなります。


(4)購入完了

購入が完了すると「マイイベント」チケット一覧画面に対象チケットが表示されます。

※本公演のチケットは同行者への分配はできません。
※チケットを複数枚購入された方は同行者も含め、必ず全員が揃ってからご入場いただきます。お持ちのチケットのうち、一部枚数のみを使用してご入場された場合、残りのチケットは使用不可となり、同行者の方はご入場いただけませんのでご注意ください。
※リセールで購入いただいたチケットも期間内であれば再度リセール可能です。
※座席の表示は各公演日1日前の15:00を予定しております。


購入方法に関する詳細はこちらもご確認ください。
https://faq.anypass.jp/anypass/list?site=VB91N06U&category=8



▼その他注意事項
※来日公演オフィシャルサイト< https://aegx-edsheeran.jp/ >をご確認ください。




Official Resale Service

We are pleased to provide you with comprehensive details about the Official Resale Service for the upcoming event. The Official Resale Service allows those who can no longer attend the event to give up their tickets for resale, while those still interested in attending can purchase them at a fixed price through the “AnyPASS STORE.”

How to Sell Tickets for Resale:

Notes:

• Listing does not guarantee a successful resale.
• You can not select a particular individual as resale buyer.
The customer information of tickets sold through resale platforms will remain confidential, and neither the seller nor the buyer will have access to this information.
• If the resale is unsuccessful, the tickets automatically return to the customers who listed them after the resale ends for each performance.
We will also notify you by email at the same time.
Even if you do not receive the email due to notification settings or domain issues, please check the app, as the tickets have been returned.
Please note that ticket fees are non-refundable.
Depending on the processing status of the relevant tickets, it may take some time for the returned tickets to be reflected in “My Events.”

1.Receive the applicable ticket at “AnyPASS”.

Please refer to the following link, to acces your ticket:
https://anypass.jp/beginner/event.html


2. Exhibit tickets by clicking the “Exhibit” button on the “My Events” ticket list screen.

Tickets eligible for resale will display a “List for Resale” button on the ticket list screen when the resale period begins. If the “List for Resale” button is not displayed, the ticket cannot be available for resale.

3. Set the number of tickets to be sold and conditions, and click “List Tickets for Sale.”

If you have multiple tickets,  you can select which individual tickets you’d like to resell.However, if you are a primary purchaser and then you’d like to resell your own ticket,you need to select all the tickets you have all at once.
When the listing is complete, the ticket for the specific event on the “My Events” ticket list screen will show “Listing” status.

4. Please register the account details for the resale of the ticket amount for successful resale. Refer to the following for registration instructions.
https://faq.anypass.jp/anypass/detail?site=VB91N06U&category=7&id=52

When entering “Financial Institution” and “Branch Name,” you must select from the options presented. If the suggested options do not appear, the account information provided is not valid.
If there is an error in the registered account number, making it impossible to transfer funds, the deposit will be made at the amount minus the retransfer fee (550 JPY) during the retransfer, so please be careful not to make any errors.
Listing is only possible for the purchaser.

Tickets before successful resale can be canceled. Refer to the following for cancellation instructions.
Tickets that are “In the process of purchase” cannot be canceled for resale.
https://faq.anypass.jp/anypass/detail?site=VB91N06U&category=7&id=53

For further details on listing, please also check here:
https://faq.anypass.jp/anypass/list?site=VB91N06U&category=7

How to Purchase Resale Tickets:

1. Download and register the “AnyPASS” smartphone application.

To purchase tickets on the “AnyPASS STORE,” registration on the “AnyPASS” app is required. Download the “AnyPASS” app on your smartphone and complete the registration.

For download and registration instructions, please refer to:
https://anypass.jp/beginner/config.html

【Requirements for AnyPASS Electronic Tickets】

  • Installation of the “AnyPASS” smartphone application is necessary.
  • For iOS devices, a smartphone capable of using “SMS service” or “voice calls” is required.
  • For Android devices, a smartphone capable of using “voice calls” is required.
  • Registration using IP phones starting with numbers like 050 is not possible.
  • If using a mobile phone contracted in Japan, please try using numbers starting with 070, 080, or 090.
  • Compatible OS: iPhone → iOS 14 or later, Android → Android 9.0 or later (excluding some models)
  • Devices with download restrictions for apps, such as feature phones (garake), PCs, GaraHo, Windows Phone, BlackBerry, easy-to-use phones, and kids’ smartphones, cannot use the app. Additionally, a SIM card with a registered phone number and internet connectivity are necessary for use.


2. Find the ticket you want to purchase on “AnyPASS STORE”.

After registration, you can purchase resale tickets on the “AnyPASS STORE” using your smartphone or computer.
• Purchasing tickets is also possible from a computer. If using “AnyPASS STORE” on a computer, log in with the “email address” and “password” set during AnyPASS registration.
If referenced from the app’s “Resale” section, press the “Check AnyPASS STORE” button to confirm.
You can purchase tickets here if there are any available during the resale period.

■“AnyPASS STORE” (Resale Venue)
https://store.anypass.jp/resale-list


3. Purchase the tickets

If you find the desired tickets, select the relevant ticket and proceed with the payment.

• Payments are accepted only via credit card.

4. Completion of purchase

Upon completion, the purchased tickets will be displayed in the “My Events” ticket list.

• Tickets purchased through resale can be resold again within the specified period.
• Tickets for this show cannot be distributed to accompanying persons.
• Those who have purchased multiple tickets must enter the venue with all your companion.
Please note that if you use part of your ticket to enter the venue first, the rest of tickets will not be available and your companion will not be entered.
• Seat information will be displayed around 15:00 on the day before each event.

For detailed purchase instructions, please also refer to:
https://faq.anypass.jp/anypass/list?site=VB91N06U&category=8



Other Notes:

For more information and details, visit the official website.
https://aegx-edsheeran.jp/

BACK TO LIST